About Me

My photo
Want to know more about me, my hobbies and life you ae welcome to my Instagram page ""hundiina"" which is way more actual and real-time. At the moment working on improving my spanish and using my blog here mostly for that.

Blog Archive

Monday, March 24, 2008

...võimeline lendama


selleks võtsin ma Duglas Adams'i guid'i kuidas...kavatsen seda õppida! Hetkel tekst on mul olemas vaid vene keeles, kuid vägagi õpetslik. Üritan leida sama ka inglise keeles, sest lendamine oleks täiesti seda väärt!

Полет - это искусство, а точнее сказать, навык.
Весь фокус в том, чтобы научиться швыряться своим телом в земную
поверхность и при этом промахиваться.
Попробуйте проделать это в погожий денек, рекомендует "Путеводитель".
Первый этап прост.
От вас требуется одно - решительно кинуться вниз, не боясь ожидающей
вас физической боли.
То есть больно будет, если вам не удастся промахнуться мимо земли.
Большинству людей промахнуться не удается, и чем больше усилий они
прилагают, тем крупнее вероятность столкновения с землей.
Безусловно, вся сложность во втором этапе - в промахивании.
Главное - промахнуться мимо земли случайно. Нет смысла специально
стараться пролететь мимо, поскольку это просто невозможно. Нет, вся штука
в том, что на полдороге к земле вы должны на что-то отвлечься, позабыв и о
перспективе падения, и о земле, и о том, как вам будет больно, если не
удастся промахнуться.
Весьма сложно отвлечь ваше внимание от этих трех вещей за неполную
секунду, которой вы располагаете. И потому большинство людей после первых
неудач разочаровываются в этом увлекательном, зрелищном спорте.
Однако же если в решающий момент вам посчастливится нежданно отвлечься
на умопомрачительную пару ног (щупалец, ложноножек, в зависимости от вашей
видовой принадлежности и/или личных вкусов), или на взрыв бомбы
неподалеку, или на внезапное явление ужасно редкого жука на соседней
былинке - тогда-то, к своему изумлению, вы увильнете от всякого
столкновения с землей, точнее, останетесь болтаться в каких-то считанных
дюймах над ее поверхностью. Со стороны это может выглядеть несколько
глупо.
В этот миг необходимо полное, глубочайшее хладнокровие.
Болтайтесь над землей и парите, парите и болтайтесь.
Забудьте, сколько вы весите (забудьте, что вы вообще что-то весите), и
просто позвольте ветру поднимать вас все выше.
Не слушайте окружающих - ничего полезного они не скажут.
Скорее всего до вас донесутся восклицания типа: "Боже праведный, ты,
что, летаешь? Быть такого не может!"
Жизненно важно не верить им - а то правда внезапно окажется на их
стороне.
Воспаряйте все выше и выше.
Потренируйтесь делать пике, вначале простое, а потом, мерно дыша, лягте
в дрейф над верхушками деревьев.
НИКОМУ НЕ МАШИТЕ.
После нескольких удачных проб вы обнаружите, что отвлечься становится
все проще и проще.
Затем вы освоите массу приемов по управлению своим телом в полете,
регулировке скорости, выполнению маневров. Обычно фокус в том, чтобы не
слишком сосредоточиваться на своих действиях, но просто пускать их на
самотек, точно нечто от вас не зависящее.
Также вы научитесь правильно приземляться - сразу предупредим, что
первая попытка выйдет большущим комом.
Есть частные клубы летателей, где вам помогут достичь ключевого
самозабвения. В их штате есть специальные работники с удивительными телами
и воззрениями. Их задача - в решающий момент выскочить из кустов и
продемонстрировать наглядно и/или выразить словесно свою особливость.
Настоящим "стопщикам" эти клубы, как правило, не по карману, но можно
рекомендовать их как возможное место для временной работы.



AAA...Siin see siis ongi:

There is an art, it says, or rather a knack to flying.

The knack lies in learning how to throw yourself at the ground and miss.

Pick a nice day, it suggests, and try it.

The first part is easy.

All it requires is simply the ability to throw yourself forward with all your weight, and the willingness not to mind that it's going to hurt.

That is, it's going to hurt if you fail to miss the ground.

Most people fail to miss the ground, and if they are really trying properly, the likelihood is that they will fail to miss it fairly hard.

Clearly, it's the second point, the missing, which presents the difficulties.

One problem is that you have to miss the ground accidentally. It's no good deliberately intending to miss the ground because you won't. You have to have your attention suddenly distracted by something else when you're halfway there, so that you are no longer thinking about falling, or about the ground, or about how much it's going to hurt if you fail to miss it.

It is notoriously difficult to prise your attention away from these three things during the split second you have at your disposal. Hence most people's failure, and their eventual disillusionment with this exhilarating and spectacular sport.

If, however, you are lucky enough to have your attention momentarily distracted at the crucial moment by, say, a gorgeous pair of legs (tentacles, pseudopodia, according to phyllum and/or personal inclination) or a bomb going off in your vicinity, or by suddenly spotting an extremely rare species of beetle crawling along a nearby twig, then in your astonishment you will miss the ground completely and remain bobbing just a few inches above it in what might seem to be a slightly foolish manner.

This is a moment for superb and delicate concentration.

Bob and float, float and bob.

Ignore all considerations of your own weight and simply let yourself waft higher.

Do not listen to what anybody says to you at this point because they are unlikely to say anything helpful.

They are most likely to say something along the lines of, "Good God, you can't possibly be flying!"

It is vitally important not to believe them or they will suddenly be right.

Waft higher and higher.

Try a few swoops, gentle ones at first, then drift above the treetops breathing regularly.

Do not wave at anybody.

When you have done this a few times you will find the moment of distraction rapidly becomes easier and easier to achieve.

You will then learn all sorts of things about how to control your flight, your speed, your manoeuvrability, and the trick usually lies in not thinking too hard about whatever you want to do, but just allowing it to happen as if it was going to anyway.

You will also learn how to land properly, which is something you will almost certainly cock up, and cock up badly, on your first attempt.

There are private flying clubs you can join which help you achieve the all-important moment of distraction. They hire people with surprising bodies or opinions to leap out from behind bushes and exhibit and/or explain them at the crucial moments. Few genuine hitch-hikers will be able to afford to join these clubs, but some may be able to get temporary employment at them.